Benieuwd hoe Tuinmeubelwereld.nl, Westwing en Veloretti hun XL-producten verzenden? Ontdek Extra@Home, de troef van PostNL voor XL-bezorging
Persoonlijke service die impact maakt
Een positieve klantbeleving begint bij de bestelling. PostNL Extra@Home fungeert als het visitekaartje van de webshop aan de deur, wat een blijvende indruk op klanten achterlaat. De klanttevredenheid wordt gemeten met een NPS-score die momenteel gemiddeld boven de 65 ligt, dankzij goed opgeleide bezorgers en heldere communicatie. De leveringen kunnen in real-time via een klantendashboard gevolgd worden.
”Het gemak van tot in de tuin bezorgen, gecombineerd met een betrouwbaar track & trace-systeem, zorgt ervoor dat onze klanten erop kunnen vertrouwen dat hun bestelling de volgende dag al aankomt.”
Jouw bezorging, jouw keuze
Bij Extra@Home bepaal je als webshop zelf hoe de bezorgservice eruitziet. Of het nu gaat om bezorging tot in de achtertuin, of het meenemen van verpakkingsmateriaal, er zijn opties die aansluiten bij elke consumentenwens. Deze flexibiliteit is cruciaal voor bedrijven zoals Westwing, Veloretti en Decathlon.
“Bij PostNL kiezen we uit diverse diensten voor zowel kleine pakketten als grotere goederen. We gebruiken bijvoorbeeld de Extra@Home topservice, waarbij producten op de juiste plek binnen worden gezet en verpakkingsmaterialen worden mee teruggenomen.”
Minder impact op het milieu
PostNL Extra@Home streeft ernaar om hun XL-netwerk milieuvriendelijker te maken. Ze zetten elektrische voertuigen in voor de last mile en gebruiken HVO100-brandstof voor de first- en middle-mile. Het doel is een CO2-reductie van 92% tegen 2029, wat vraagt om innovatieve oplossingen zoals minder retourzendingen door efficiëntere sortering.
“Binnen het hele bedrijf streven we naar duurzaamheid. We werken alleen samen met partners die die ambitie delen en zoeken gezamenlijk naar oplossingen die de impact op het milieu verlagen.”
Jouw partner voor XL service
PostNL Extra@Home biedt dus meer dan alleen een bezorgdienst. Ze zorgen voor een complete klantbeleving met goede communicatie en maatwerk in de last mile. In de competitieve e-commercemarkt kan een goede service het verschil maken tussen een eenmalige aankoop of een trouwe klant. Lees er alles over in het nieuwste Extra@Home magazine: Maak het verschil met bezorging van XL-producten | PostNL of contacteer één van onze accountmanagers.
- Drones kunnen op verschillende manieren een revolutie teweegbrengen in tuinontwerp, vooral door nieuwe perspectieven en data te leveren die…
De tuin van de (nabije) toekomst: trends voor 2025
De gevolgen van klimaatverandering bepalen steeds meer hoe we onze tuinen inrichten. Het efficiënt omgaan met water, het kiezen van planten…Geven we de toekomst van tuinontwerp in handen van AI?
Er gaat tegenwoordig geen dag voorbij of we worden geconfronteerd met de ongebreidelde mogelijkheden van kunstmatige intelligentie. We…“De toekomst oogt positief, op voorwaarde dat je investeert in duurzame technieken en planten de hoofdrol laat spelen”
We hebben de pandemie gehad, de oorlog in Oekraïne gevolgd door de stijgende energieprijzen en de loonindexeringen. Die eerste had nog een…
- 11/03/2025 - 13:42 Aanleg & Onderhoud
11/03/2025 - 13:42Groene Hoekjes voor groenere wijken
